[Openstandaarden] Het laatste nieuws antwoord

Mattias Campe Mattias.Campe at UGent.be
Mon Jan 26 23:05:24 CET 2004

Luc Stroobant schreef:
> On Mon, 2004-01-26 at 14:12, Onno Timmerman wrote:
[...]
> Onno, in mijn ogen ligt de verantwoordelijkheid hiervoor volledig bij de
> klant. Meestal hebben ze amper weet van andere browsers en voor veel
> mensen is "het internet" nu eenmaal die blauwe E op hun bureaublad.
>
> Ik denk dat er dan ook eerder opvoeding van de webdesign klanten dan van
> de bedrijven nodig is. Als een bedrijf geld kan verdienen door een site
> tot in de puntjes volgens de standaard te maken, reken er dan maar op
> dat de meerderheid dat graag zal aanbieden.

Het is waarschijnlijk wel makkelijker om 10 bedrijven te overtuigen, dan
100 klanten van elk van die bedrijven, want zo kom je toch al op 1000 te
overtuigen klanten. Immers, als (bemerk wel de "als") je die 10
bedrijven weet te overtuigen van het nut van een w3c-validerende webstek
te maken, dan zullen die wellicht wel zelf die raad doorgeven aan hun
klanten.

Mattias