[Openstandaarden] Onderwijs: IBM en/of open standaarden

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Sun Jun 6 09:41:39 CEST 2004

On Sat, 5 Jun 2004, Mattias Campe wrote:

> op linux.be [1] lees ik dat IBM met het departement van de Vlaamse
> gemeenschap een overeenkomst gesloten heeft, waarin gesteld wordt dat IBM
> gratis de meest recente versies of updates ter beschikking stelt van zijn
> meest gebruikte software.

[...]
> Mijn vraag is nu: weet iemand hoe het zit met de ondersteuning van Open
> Standaarden in al deze paketten?

Povertjes...

> In het artikel [1] wordt ook melding gemaakt van "Deze legislatuur heeft
> minister Vanderpoorten ook beslist tot het oprichten van een werkgroep die de
> mogelijkheden van open source software in het Vlaamse onderwijs moet
> onderzoeken. Deze werkgroep werd recent multidisciplinair samengesteld en
> telt onder zijn leden academici, ICT- coördinatoren, ambtenaren en
> informatici."
>
> Heeft iemand daar meer informatie over (ik vermoed dat Herman daar meer over
> weet?)?
Inderdaad. Ik ben lid. Vorige vrijdag nog op een vergadering op
Onderwijs geweest, en de vraag naar open source is groot, _erg_ groot
geworden. Verwacht dus binnen enige tijd wat voorstellen van onze kant
(ons= werkgroep) voor feedback. Verwacht echter ook geen wonderen...

> Op onderwijs-ICT website [2] is er (helaas?) nog niets van terug te
> vinden. Ik vermoed dat binnen dat project open standaarden bijna
> vanzelfsprekend ook op tafel gegooid worden?

Dat spreekt vanzelfsprekend vanzelf :-)

Herman

--
   K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://people.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc> Tel: +32 16 322480