[Openstandaarden] de vrt leert bij?

Mattias Campe Mattias.Campe at UGent.be
Wed Jun 16 23:53:18 CEST 2004

Jan Claeys wrote:
> At 2004-06-16 22:05, you wrote:
[...]

>  > Ik denk dat De Lijn (gebruikers wensen info vanuit praktische
>  > overwegingen) en Canvas (gebruikers wensen info vanuit de achtergrond
>  > van ontspanning) twee verschillende types sites zijn en ik ben niet
>  > helemaal zeker of ze bij Canvas het design van De Lijn zien zitten.
>  > Maar het kan zijn van wel hé...
>
> Sommige mensen willen ook gewoon info zoeken over een TV-programma hé.
> Maar het gebruik van gelijkaardige techniek hoeft niet te betekenen dat
> de site er hetzelfde moet uitzien.  Werken met CSS is als het gebruik
> van een skin...

Inderdaad, mijn opmerking was mss wat te ver gezocht en ongepast.

Wat denken jullie van het volgende (voor het grootste stuk overgenomen
van Wouter):

<aanvulling>
De combinatie HTML en CSS zit ook duidelijk in de lift; het laat een
knap design toe, dat toch eenvoudig te onderhouden is doordat de opmaak
van de inhoud wordt gescheiden. Mooie voorbeelden kunt U vinden op
<http://www.csszengarden.com/>, een project om de mogelijkheden van HTML
en CSS ten toon te spreiden. Dichter bij huis is ook de opbouw van de
website van De Lijn (onlangs vernieuwd) de moeite waard om te bekijken.
Alhoewel deze niet volledig de specificatie volgt, komt deze veel
dichter in de buurt dan de meeste andere sites op het huidige web. Om
maar aan te tonen dat het gebruik van standaarden geen handicap hoeft te
zijn om een moderne site te maken.
</aanvulling>

Mvg,
Mattias