[Openstandaarden] Klacht op hogeschool

Tom Eykens info at muziekzetter.be
Thu Mar 25 11:52:28 CET 2004

Hallo William,

Het lijkt me de moeite waard een moreel aspect aan te snijden: een
onderwijsinstelling moet het belang van de gemeenschap dienen, en niet
het belang van een, laat ons zeggen, "dominante speler in de markt".
Het ligt nogal voor de hand, he... maar het staat boven technische en
praktische discussies, en daarom is het doorslaggevend. Uiteindelijk
moet een schoolbestuur beslissen in functie van zijn
taak/missie/verantwoordelijkheid, en niet in functie van de statistieken
op zijn server. Ik zou dus het schoolreglement en het
'artistiek-pedagogisch project', de 'missie' of hoe het ook heet, van de
hogeschool eens bovenhalen. Je zal er zeker argumenten vinden - en er is
geen beter argument dan hun eigen argument.

Ga ook eens langs nokelu.be, daar vind je lotgenoten.

Benieuwd naar de afloop!
Tom