[Openstandaarden] VRT lanceert nieuwe aanpak voor internetradio

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Thu Nov 4 20:35:01 CET 2004

On Thu, 4 Nov 2004, Frederik Himpe wrote:

> Vanuit puur openstandaarden-standpunt is het dan wel een felle verbetering,

Er zijn nog altijd de mp3 patenten, als ik me niet vergis...

> maar vanuit praktisch standpunt zie ik echter achteruitgang:
[..]
> 2) Die fameuze speler (lijkt een niet-crossplatforme Java-applet van Microsoft
> te zijn?), herbergt alle on-demand streams waar je programma's kan
> beluisteren, en die zijn dus nu compleet ontoegankelijk voor
> niet-Windowsgebruikers (ondanks dat ze vermoedelijk ook in MP3 staan).
> Vroeger waren die bestanden op de diverse radiosites toegankelijk via
> rechtstreekse URL's.

Ik kan nog steeds luisteren via commandolijn-opdrachten, bijvoorbeeld,
"gxine http://internetradio.vrt.be/dab/hoeluisteren/pc/help/gebruiksvoorwaarden/stream_11.m3U"

Herman
--
   K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://people.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc> Tel: +32 16 322480