[Openstandaarden] Re: DAVID (Digitale Archive ring & Open standaarden)

Jan Claeys openstandaarden at janc.cjb.net
Fri Sep 10 17:52:41 CEST 2004

At 2004-09-10 16:27, you wrote:

 >nope, OASIS is de standaard-organizatie, standarizatie van het openoffice

 >formaat is slechts een van hun vele standaarden (docbook DTD is ook van
 >hun)

Het formaat heet officieel "OASIS Open Office XML Format" (dus niet
OpenOfffice.org XML format of zo).
<http://www.oasis-open.org/committees/tc_home.php?wg_abbrev=office>

 >wat betreft ondersteuning van openoffice formaat:
 >- openffice natuurlijk
 >- KOffice:
 > - momenteel via filters
 > - vanaf 1.4 release (current is 1.3) als standaard formaat
 >- Abiword: via filters

En vziw zijn er ook plannen om filters voor gebruik in MS Office te
schrijven.

 >- Wordperfect -> geen idee, meen me te herrinneren dat ze wel mee in het
 >standarizatie commitee zaten

Ik heb ooit gehoord dat ze wel geïnteresseerd waren om het te ondersteunen,
maar in het standaard-commitee zitten 3 mensen van Sun, iemand van Boeing
(de twee sponsors), iemand v/e een bijbel-organisatie, iemand v/h nationale
archief van Australië, iemand van Blast Radius (XMetaL), David Faure van
KDE en Gary Edwards van OOo.

--
Jan Claeys

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9