[Openstandaarden] Is "Extended Gerber RS274X" een open standaard?

JanC janc+openstandaarden at lugwv.be
Sun Apr 17 17:51:29 CEST 2005

Jan Wagemakers wrote:

> Ik vond de verkregen informatie echter nogal dubbelzinnig, daarom dat ik mij
> afvroeg of er ergens een uitgebreidde lijst bestond van bestandsformaten met
> een beschrijving of ze al dan niet een open standaard zijn.

Er bestaan zo'n lijsten, maar vermoedelijk geen volledige lijsten die
alle mogelijke vakdomeinen overspannen.

> [Extended Gerber RS274X]
>
> Dus, te vergelijken met de situatie van PDF, of vergis ik mij?

Er bestaat ondertussen minstens één subset van PDF die ook een
ISO-standaard is, maar PDF is inderdaad ook zo begonnen.

NB: ik heb niet zo meteen de specificaties van dat Gerber-formaat
gevonden vanmorgen, maar ik heb ook niet verder gezocht...

--
JanC