[Openstandaarden] Google Talk

Jan Claeys janc+openstandaarden at lugwv.be
Thu Aug 25 11:00:04 CEST 2005

Op wo, 24-08-2005 te 23:02 +0200, schreef Sander Devrieze:
> * Gajim is ook veelbelovend (ik ben van plan die eens te testen) qua features.

Zeker sinds de laatste versie is die heel goed geworden.
Er zijn nog een paar kleine "rough edges" (is nog geen 1.0 ook
natuurlijk), maar ik gebruik het al even als m'n dagdagelijkse jabber
client.

> In Amerika heeft (of had?) MSN een marktaandeel dat een heel stuk kleiner is
> dan dat van AOL.

Een paar jaar geleden waren ICQ & AOL elk afzonderlijk nog groter dan
MSN in de USA...

Y!M is in de US (en ik dacht ook in Japan) ook een belangrijke speler
trouwens, ook al hoor je daar in België zo goed als niks over...

> Nog een voorspellingske voor als Google Talk uit de beta-fase gaat:
> * Een aantal ISP's gaan zelf ook een Jabber-server opzetten na een tijd.

Dat doen sommige nu al hoor (o.a. Skynet in .be), een paar providers
in .de, ...

--
Jan Claeys