[Openstandaarden] Google Talk

Chris Vanden Berghe Chris at VandenBerghe.org
Thu Aug 25 15:42:12 CEST 2005

> dat conflicteerd dan wel met hun idee van 'service choice' [1] waar ze
> expliciet zeggen dat volgens hen de keuze van provider volledig bij de
> gebruiker moet liggen.

Wel, nog niet duidelijk... als de voorwaarden die ze opleggen aan de
deelnemers objectief en van technische aard zijn (bv. ivm spam,
security, privacy, ...) dan zou ik durven argumenteren dat het een open
systeem is net zoals telefonie een open maar gereglementeerd systeem is.
 Indien de voorwaarden commercieel zijn, dan is het een andere zaak.

Time will tell, en we zullen het zien wanneer ze openbaar gemaakt worden.

Cheers,
Chris.