[Openstandaarden] Philippe De Coene (SP.a) en zijn gratis antivirus

Peter Vandenabeele peter.vandenabeele at mind.be
Thu Feb 3 11:39:40 CET 2005

On Thu, Feb 03, 2005 at 09:46:26AM +0000, Peter Dedecker wrote:
> Wat denken jullie?

Ik denk dat Dhr. De Coene een eerlijke poging wil doen om het grote
aantal veiligheidsproblemen dat gewone gebruikers dagelijks ervaren
een halt toe te roepen, hiervoor in zijn werkgebied (politiek) een
inspanning wil doen, en zeer geinteresseerd zal zijn als mensen met
een andere insteek (bijv. de technische kant waar wij menen sterker
te staan) hem willen helpen om die doelstelling te bereiken. Die
doelstelling van Dhr. De Coene lijkt mij:
* een werkbare oplossing bieden voor de problemen die vele mensen nu hebben
* hiermee publiek/politiek scoren

Elke actie die we _constructief_ kunnen nemen door een beter alternatief
voor te stellen (heet dat niet het "lazy consensus" princiepe), zal
zeker geapprecieerd worden.

Dus, wat ik zou voorstellen is dat we:
* eerst in detail snappen wat het huidige voorstel is
* een beter alternatief uitwerken
  ("beter" is:
   * goedkoper
   * eerlijker
   * technisch beter
   * meer "visibiliteit" voor de politieke  bedenkers/uitvoerders)
* dit voorstel persoonlijk gaan verdedigen in Kortrijk of Brussel

Om met stap 1 te starten. Ik zag een extract uit de Standaard. Kunnen
we een link naar het origineel krijgen ? Ik heb wat gezocht op de
e-land pagina

  http://www.standaard.be/Thema/Multimedia/

en onder subdirs (software, Internet, ...), maar het niet direct
gevonden. Ik kan ook wel een krant gaan kopen als het die van
vandaag is.

Peter