[Openstandaarden] Philippe De Coene (SP.a) en zijn gratis antivirus

Luc Stroobant luc at pub.telenet.be
Thu Feb 3 14:35:39 CET 2005

Peter Dedecker wrote:
> Een tijdje geleden werd hier ook al over bericht: PDC wou dat de
> overheid investeerde in anti-viruspakketten om die gratis onder de
> mensen te verdelen.  Nu heeft hij dit ietsje aangepast, en zijn het de
> internetaanbieders die voor de nodige licenties zullen moeten zorgen en
> dat uiteindelijk toch ook zullen doorrekenen aan hun klanten, ook zei
> die dit totaal niet nodig hebben.

Dit voorstel is toch gewoon absurd?

-gigantisch veel mensen en bedrijven hebben al een antivirus, ze betalen
dus twee keer.
-het verstoort de vrije markt: keuzevrijheid om een antivirus te kiezen
die best bij je gebruik past verdwijnt
-gebruikers van een alternatief OS zijn er niet mee gebaat en betalen mee
-het zal een internet aansluiting nog duurder maken

Ik vraag me eerlijk gezegd af welke liberaal in de regering zoiets mee
zou durven goedkeuren.
Als het er al komt, zal het vermoedelijk toch één van de vele wetten
worden die men achteraf moet wijzigen onder druk van het arbitragehof of
Europa of...

Luc