[Openstandaarden] Philippe De Coene (SP.a) en zijn gratis antivirus

Peter Vandenabeele peter.vandenabeele at mind.be
Thu Feb 3 14:44:27 CET 2005

On Thu, Feb 03, 2005 at 02:35:39PM +0100, Luc Stroobant wrote:

> Dit voorstel is toch gewoon absurd?
>
> -gigantisch veel mensen en bedrijven hebben al een antivirus, ze betalen
> dus twee keer.
> -het verstoort de vrije markt: keuzevrijheid om een antivirus te kiezen
> die best bij je gebruik past verdwijnt
> -gebruikers van een alternatief OS zijn er niet mee gebaat en betalen mee
> -het zal een internet aansluiting nog duurder maken
>
> Ik vraag me eerlijk gezegd af welke liberaal in de regering zoiets mee
> zou durven goedkeuren.

Iedere persoon die niet dat diepere inzicht heeft, zou het voorstel perfect
logisch kunnen vinden.

> Als het er al komt, zal het vermoedelijk toch ????n van de vele wetten
> worden die men achteraf moet wijzigen onder druk van het arbitragehof of
> Europa of...

Laten we zorgen dat het niet zover komt, door (naast een stukje terechte
en goed gemotiveerde kritiek) ook een beter _alternatief_ voor te stellen,
dat aan zijn criteria (eerlijke bezorgdheid en politiek scoren) voldoet.

Peter