[Openstandaarden] Philippe De Coene (SP.a) en zijn gratis antivirus

Ward Vandewege ward at pong.be
Thu Feb 3 14:57:59 CET 2005

(disclaimer: ik heb een kleine isp met o.a. e-mail klanten; alle, ik ben niet
eens zeker of we zonder dsl/kabel/inbellijnen aan de definitie voldoen)

On Thu, Feb 03, 2005 at 02:35:39PM +0100, Luc Stroobant wrote:

> Dit voorstel is toch gewoon absurd?

Ge moogt gerust zijn.

Het zou eigenlijk wel goed zijn om de concrete tekst van het voorstel te
hebben, zodat we tenminste zeker weten waar we over aan het spreken zijn, en
ons niet vastpinnen op interpretaties van een journalist die
hoogstwaarschijnlijk de materie niet volledig vat (cf. de typische
berichtgeving in de pers over IT :).

Onno, dit is een partijgenoot van jou. Is die tekst publiek en beschikbaar?
Zo ja, kan je die hier posten?

> -gigantisch veel mensen en bedrijven hebben al een antivirus, ze betalen
> dus twee keer.
> -het verstoort de vrije markt: keuzevrijheid om een antivirus te kiezen
> die best bij je gebruik past verdwijnt
> -gebruikers van een alternatief OS zijn er niet mee gebaat en betalen mee
> -het zal een internet aansluiting nog duurder maken
>

> Ik vraag me eerlijk gezegd af welke liberaal in de regering zoiets mee
> zou durven goedkeuren.

Euh - dezelfde die al jaren software patenten aan het pushen zijn, tegen de
belangen van alle KMO's in? Willy *kuch kuch* De Clerq (nu gelukkig op
pensioen geloof ik) bijvoorbeeld?

> Als het er al komt, zal het vermoedelijk toch één van de vele wetten
> worden die men achteraf moet wijzigen onder druk van het arbitragehof of
> Europa of...

Ik hoop het van ganser harte.

mvg,
Ward.

--
Pong.be         -(  "Just wait,  My crystal ball is infallible." -- Linus  )-
Virtual hosting -( Torvalds, discussing the future of smart I/O hardware.  )-