[Openstandaarden] Philippe De Coene (SP.a) en zijn gratisantivirus

Vansnick Rudi rudi.vansnick at isoc.be
Thu Feb 3 15:38:37 CET 2005

> handmatig alle
>

> OK, ik wijzig dus het criteria en laat het criterium voor
> SPAM wegvallen.
> De thread ging tenslotte over anti-virus SW (en niet over SPAM).

En waarom zou SPAM hier niet aan de beurt zijn ? De verhouding SPAM tegenover
virussen in emails is groot, om niet te zeggen heel groot. Om maar niet te
spreken over de spyware, phishing en andere.

Sinds maanden vechten wij (ISOC Belgium) voor een globale aanpak, tot en
met voorstellen aan minister Verwilghen. Maar daar heeft hij (momenteel)
geen oren naar. Andere departementen en ministeries hebben ons reeds rond
de tafel geroepen, en daaruit zijn enkele goede initiatieven aan het groeien.

Al wie zich ook maar enigszins betrokken voelt, mag zich bij onze werkgroep
Internetovertredingen aansluiten. Tegen midden februari wensen we een bundeling
klaar te hebben, waarbij alle facetten van de internet onveiligheid in kaart
worden gebracht. Eind februari willen we hieromtrent dan een grote vergadering
houden, met of zonder politieke aanwezigheid, teneinde een definitief actieplan
voor te leggen. Registratie kan op http://www.isoc.be/wg_medewerkers.htm of
via email aan werkgroepen at isoc.be

Alle suggesties zijn uiteraard welkom.

Rudi Vansnick
Voorzitter ISOC Belgium
Ondervoorzitter FFII Belgium
Vertegenwoordiger W3C België - Luxemburg
Lid ICANN At Large Structure
Lid CEPINA