[Openstandaarden] Philippe De Coene (SP.a) en zijn gratis antivirus

Frans Gerbosch fragerco at fragerco.com
Fri Feb 4 16:14:15 CET 2005

Persoonlijk ik ook.

De reden is dat nu eenmaal bedrijven/zelfstandigen/verenigingen soms bij
verschillende ISP's services afnemen.
Hier nemen ze bv een ADSL/Cable connectie en bv bij hun websitebouwer of
hun hostingfirma nemen ze een mailbox....
Wie ga je dan in zo'n geval verplichten om virusscanners te leveren ? De
Access provider lijkt dan de logiste partij wegens de niet-mail
gerelateerde services, maar wat met de mail ? Moeten die nu plots
verplicht naar de mailboxen van de access providers doorgezonden worden ?
Wat met de additionele scripts die hier door sommige hosters bij
aangeboden worden ?

Welke Virusscanner moet de klant dan installeren ? Die van zijn Hoster of
die van zijn access provider ?

Het lijkt me toch nog allemaal niet zo evident.
Zeker niet als ik de lijst met FEWEB leden bekijk.... Er zijn er toch
behoorlijk wat die ergens een eigen server hebben staan.
Wat met deze die de mailboxen in het buitenland gaan halen ? Of waarvan
deze servers in het buitenland staan ? Hoe ga je dit opleggen/afdwingen ?
Mogen klanten plots dan geen mailboxen meer hebben in het buitenland ? Wat
dan met het recht op vrij verkeer van goederen en diensten binnen de EU ?

Nogmaals: het lijkt me toch nog allemaal niet zo evident.

Vriendelijke groeten,

Frans Gerbosch

<-------------------- Frans  Gerbosch  Consulting -------------------->
Frans Gerbosch                                Voice +32/(0)486/58.26.20
fragerco at fragerco.com                            Fax +32/(0)9/233.47.69
          Molzelestraat 13A / B-9041 Oostakker (Gent) / Belgium
<--------------- Visit also http://www.uptonetwork.com --------------->
<------------- Join my Biztribe Trusted Contacts Network ------------->
<------- http://www.biztribe.com/join.html?ruid=129TXURWR6BWT3 ------->