[Openstandaarden] Philippe De Coene (SP.a) en zijn gratis antivirus

Mattias Campe Mattias.Campe at telenet.be
Sat Feb 5 07:15:12 CET 2005

Peter Vandenabeele schreef:

> [...]
[...]

>Maar, ik heb op de hele thread nog weinig alternatieve voorstellen
>gezien die op *korte termijn* (in 2005) het probleem zullen aanpakken.
>De enige die ik zie, zijn:
>
>* op korte termijn Firefox, Thurnderbird, OO.o gaan promoten (ook op Windows).
>* de mensen de hint geven zelf een gratis virusscanner te downloaden

Als wij hier bijna een consensus hebben dat een ISP ons - bij het
voorstel van Coene - eigenlijk een virusscanner opdringt (maar we zijn
nog vrij een andere te gebruiken, wat echter "dom" zou zijn dat je die
"gratis" scanner links laat liggen) en dat dat concurrentievervalsing
zou zijn, dan denk ik dat ook wij niet mogen zeggen van "kijk, wij
vinden dat de regering die browser, die e-mailclient en dat
kantoorpakket moet gaan promoten".

Ze zouden wel een /algemene/ informatiecampagne kunnen organiseren, met
bv. "Wist u dat xx% van de mensen surfen met een onveilige browser op
het net?... Misschien wordt het tijd dat ook ú eens uitkijkt voor een
veilige browser". En dan is het aan groepen zoals mozbrowser.nl, de
linuxsites en de "alternatieve" gebruikers,... om te zorgen dat de
gewone man weet dat Firefox wél een veilige browser is. Maar deze
laatste stap kunnen  we kunnen niet verwachten van de regering en
trouwens ook niet van OSB.be

just my 0.02 c
Mattias