[Openstandaarden] Provinciaal Bibliotheek Systeem

Steven Noels stevenn at outerthought.org
Thu Feb 10 09:12:18 CET 2005

On 08 Feb 2005, at 13:34, Herman Bruyninckx wrote:

> Volledig akkoord: dit is een belangrijk thema (of zou het moeten zijn)
> voor
> alle gemeenten.

Van horen zeggen: ofwel neemt men Geac/Vubis aangezien (1) Cevi toch al
kind aan huis is bij plaatselijke besturen, en (2) hun systeem werkt,
en zowat alles (mits betalen) doet wat er van verwacht wordt.
Gemeentes/bibs die uiteindelijk toch iets anders overwegen, sturen vaak
een dergelijk complex lastenboek uit dat men geen valabele offertes
ontvangt - en men uiteindelijk kiest voor de klassieke monopolisten.

Persoonlijk denk ik dat de addertjes onder het gras de
integratietoestanden zijn: POS, administratie achterstallen,
aankoop/boekhouding, etc etc. Een bibliotheeksysteem is meer dan een
"database", denk ik.

</Steven>
--
Steven Noels                            http://outerthought.org/
Outerthought - Open Source Java & XML            An Orixo Member
stevenn at outerthought.org                stevenn at apache.org