[Openstandaarden] 100 op 1: WMA en DRM

Tijl Vercaemer Skender at vrijzijn.be
Wed Jan 5 15:58:30 CET 2005

Op woensdag 05 januari 2005 15:33, schreef Kristoff Bonne:
> Pas als dat er is; is het m.i. zinvol om hier een opmerking vanuit het
> standpunt van "open standaarden" een mening daarover te schrijven.

Vorig jaar kreeg je goede Ogg-vorbis bestanden (ik heb er toen 2 gekocht).
Dit jaar krijg je WMA-rommel.  Dat lijkt mij wel een reden om te schrijven.

> Nu, uiteindelijk is deze discussie ook een beetje "academisch". Indien
> blijkt dat de itunes client voor windows ook met wine onder linux draait
> (en eventueel via i386 emulatie ook op niet-i386 platformen); dan lijkt
> me de meeste kwestie van de baan.

Misschien zou het dan van de baan zijn op een Linux mailinglist, maar voor
OpenStandaarden is dit geen oplossing.  Hoe moet iemand nu iTunes muziek
spelen op een zelf in elkaar geknutselde iPod-kloon?

Tijl
--
Tijl Vercaemer
email: Tijl at VrijZijn.be