[Openstandaarden] Open brief aan de VRT (korte, niet-technische versie)

Tijl Vercaemer Skender at vrijzijn.be
Fri Jan 7 13:46:46 CET 2005

Op vrijdag 07 januari 2005 00:38, schreef Peter Dedecker:
> Verder zou ik ook nog de iPod ergens in het verhaal betrekken: de
> WMA-DRM's kunnen niet afgespeeld worden op de meerderheid van de mobiele
> mediaspelers.

Maar eigenlijk hebben we daar geen cijfers over.  Op een iPod kun je ze iet
afspelen, maar op bijna alle andere wel.  Al die supermarkt promoties zijn
MP3 spelers met wma mogelijkheid.  Of zou dat WMA zijn zonder DRM???

> Of misschien ook nog de suggestie dat men beter verschillende aanbieders
> tegen elkaar had laten uitspelen om
> 1. de prijs te drukken
> 2. de kwaliteit en vrijheid van de consument te vergroten

Kosten zowel iTunes als FRS niet 0.99?  Al zit je bij FRS wel met die
transactiekost.  Ik weet niet of iTunes die ook vraagt.
Het hele idee lijkt mij dat de VRT een partner zoekt die muziek verkoopt en de
VRT een percentje geeft.  Aanders heetf het toch helemaal geen zin om naar
winkels te linken?  Iedereen kan de lijst nummers bekijken op de site en dan
bij iTunes die nummers bestellen.

Tijl
--
Tijl Vercaemer