[Openstandaarden] Laatste oproep aan de webserver-admin van www.openstandaarden.be!

Luc Stroobant luc at pub.telenet.be
Tue Jan 25 13:45:53 CET 2005

Sander Devrieze wrote:
> Hallo,
>
> Tot mijn spijt staat de wiki vol met spam nog steeds online. Kan de admin niet
> even snel (maar 5 seconden werk!!) een "rm -rf ./wiki/" (of toch op zijn
> minst een "mv" naar een niet-online directory) doen?
>
> Ik word er mottig van dat www.openstandaarden.be nog steeds gebruikt kan
> worden voor spammers die hogere rankings willen hebben bij zoekrobotten
> terwijl ik er zelf niet veel aan kan doen.

Ik heb recent een pmwiki op gezet met userauth. Die is makkelijk te
transplanteren naar OS.be. Als Mark me even de toelating geeft om dat te
doen, is het snel in orde...

Het systeem is vrij simpel, login/pass zitten in een .htpassword en er
komen 2 extra PHP files bij. Die login kan dan ergens een vermeld worden
voor editors, op die manier worden de spambots alvast gestopt.

Luc