[Openstandaarden] nieuws van het front (over hotmail etc.)

Wouter Verhelst wouter at grep.be
Mon Jan 31 18:12:18 CET 2005

Op ma, 31-01-2005 te 18:02 +0100, schreef Pseudo Punk:
> in principe niet.
> het kenmerkt criminelen wel dat die weten hoe je dit eventueel
> omzeilt/misbruikt en gewone mensen niet.
>
> het maakt die chatruimte uiteindelijk maar net zo veilig als de technische
> oplossing EN de eventuele controle op die technische oplossing. gewone
> identiteitskaarten worden ook nagemaakt en er zijn voldoende corrupte
> ambtenaren ...

Wat betreft 'corrupte ambtenaren' kan ik je volgen.

Wat betreft 'nagemaakt' echter niet. Deze EID is opgezet rond een
X.509-compatible PKI-infrastructuur, zoals ook al jaren gebruikt wordt
voor Website-certificaten, en waarbij de overheid voor CA speelt. Heel
proper allemaal, en ik zie niet direct in hoe je dat zou omzeilen. Het
feit dat het voor SSL-enabled website-certificaten ook niet schijnt te
lukken (anders zouden we dat al lang weten en zou vandaag de dag niemand
meer SSL gebruiken) zegt IMNSHO genoeg.

--
         EARTH
     smog  |   bricks