[Openstandaarden] nieuws van het front (over hotmail etc.)

Pseudo Punk bart at indymedia.org
Mon Jan 31 18:02:12 CET 2005

> Dat is juist hetgene men wilt oplossen: als ge in zo'n beveiligde chatruimte
> zijt (Ketnet bv.), dan zijt ge veel zekerder dat dat wel kan. M.a.w. men wil
> *proberen* bepaalde delen van het Internet betrouwbaarder maken zodat
> pedofielen, maffiagroepen,... geen vrij spel krijgen... Iets wat goed is voor
> de economie, het sociale leven, de democratie,... Volgens mij kan je daar
> moeilijk iets tegen hebben.

in principe niet.
het kenmerkt criminelen wel dat die weten hoe je dit eventueel
omzeilt/misbruikt en gewone mensen niet.

het maakt die chatruimte uiteindelijk maar net zo veilig als de technische
oplossing EN de eventuele controle op die technische oplossing. gewone
identiteitskaarten worden ook nagemaakt en er zijn voldoende corrupte
ambtenaren ...

Bart