[Openstandaarden] Richtlijn voor softwarepatenten van tafel geveegd

Kristoff Bonne kristoff.bonne at compaqnet.be
Fri Jul 8 19:06:40 CEST 2005

Gegroet,

Bert Vermeulen schreef:

> Weet iemand wie de 14 MEPs waren die ja gestemd hebben? Het
> interesseert me vooral of er belgen tussen zaten, maar om een of
> andere reden kan ik geen voting records vinden.

Zie
http://www2.europarl.eu.int/sce/server/servlet/fileViewer.se?file_name=AN.20050706.pdf&folder_name=/dr/app/sce/wls/data/votes_results/doc/&content_type=application/pdf&save_as=false

(paginas 4 en 5 van de PDF):

Tegen: (14)
ALDE: Ludford, Newton Dunn
IND/DEM: Lundgren
PPE-DE: Roithová
PSE: Fernandes
UEN: Aylward, Crowley, Did~iokas, Krasts, Ó Neachtain, Pavilionis, Ryan,
SzymaDski, Zile

Onthouding: (18)
ALDE: Birutis, Bonino, Busk, Duff, Duquesne, Jensen, Lax, Pannella,
Riis-Jørgensen, Samuelsen, Sbarbati, Takkula, Toia
PPE-DE: BYezina, Cabrnoch, Fajmon, Jordan Cizelj
UEN: Vaidere

(Het kan wel gebeuren dat de "copy-and-paste" vanuit PDF naar
thunderbird de niet-ascii tekens enigzinds verknoeid heeft).

Het aantal "ja" is 648 en aangezien 648+14+18 minder is dan 732 (het
totaal aantal leden) vermoed ik dat "onthouding" echt onthouding is, en
dus niet "onthouding of afwezig".

> Bert Vermeulen

Cheerio! Kr. Bonne.