[Openstandaarden] BBC lanceert Open Source website

Mattias Campe Mattias.Campe at telenet.be
Wed Jul 13 01:38:48 CEST 2005

Gisteren, 12 juli, heeft BBC een nieuwe website BBC OpenSource
gelanceerd: http://www.bbc.co.uk/opensource/.

Bron nieuwsbericht: http://www.livre.nl/content/view/51/1/

Op zich heeft dit niets te maken met open standaarden, maar misschien is
er terug hoop voor iets anders dat de BBC reeds had opgericht, maar waar
de ontwikkeling en het testen van was stopgezet, nl. Ogg Vorbis
streaming: http://support.bbc.co.uk/ogg/
Het ligt immers in de lijn van de opzet van BBC Open Source en ik citeer
vanop de website: "For the BBC, open source software development is an
extension of our _Public_Service_ remit." (ik vind echter wel niet
direct een goede vertaling voor 'remit', dus het kan zijn dat ik ernaast
zit).

Met vriendelijke groet,
Mattias Campe