[Openstandaarden] belasting op elektronica omhoog

JanC janc+openstandaarden at lugwv.be
Fri Mar 4 14:27:46 CET 2005

yves geunes wrote:

> En een vraag die ik stelde aan verscheidene politici, waar ook geen
> antwoord op komt:
> Wat is dat apparaat dan dat ze een PC noemen?
> Is dat zo'n witte kast met een typenummer, of begin dat al  bij een
> processor? Want wat als ik een routertje/fileserver/intranetserver bouw
> uit een nieuw moederbord/proc/hd? Is dat dan een computer, of wordt het
> dat pas als ik er een toetsenbord/monitor op aansluit?  En wie bepaald
> dan wanneer ik een "belastbare" computer heb gekocht en hoe?

Ja, stel je voor 30 euro heffing op een sweex routertje van 30 euro  :-P

Maar het is de 'de koning' (lees: de ministers) die bepalen op welke
toestellen er een heffing komt, en het is ook 'de koning' die bepaalt
welke uitzonderingscategorieën er eventueel zijn (vb. scholen, sociaal
zwakkeren, ... de overheid? ;) ).

--
JanC