[Openstandaarden] De Standaard Online: pdf met DRM

Geert Uytterhoeven geert at linux-m68k.org
Tue May 17 10:44:51 CEST 2005

On Tue, 17 May 2005, Peter Vandenabeele wrote:

> En daarom dat ik schrik heb dat de "content/media" industrie misschien
> wel echt zo'n volledige aparte HW/SW set-up zal produceren (of
> samenwerken met partijen die die prodcueren), waar we dus met Open HW en
> Open SW niet zullen kunnen op inhaken. Dat is dan toch weer een belemmering
> van Open HW/SW voor een belangrijk en breed toepassingsgebied.
>
> Anders gezegd, wie zal geinteresseerd zijn in een mooie open HW/SW
> infrastructuur als het niet mogelijk of zelfs illegaal zal zijn om er
> enige actuele content (muziek, films, boeken, teksten, beelden kunst, ...)
> [...]

Ik vrees van niet :-(

Al deze technische beperkingen maken het natuurlijk wel onmogelijk om de
_rechten_ van de gebruiker (`fair use') en van de samenleving (vervaldatum van
copyright) te blijven uitvoeren.

En om dit te vermijden probeert de content industrie te migreren van een
verkoop- naar een verhuur-systeem...

Gr{oetje,eeting}s,

						Geert

--
Geert Uytterhoeven -- There's lots of Linux beyond ia32 -- geert at linux-m68k.org

In personal conversations with technical people, I call myself a hacker. But
when I'm talking to journalists I just say "programmer" or something like that.
							    -- Linus Torvalds