[Openstandaarden] De Standaard Online: pdf met DRM

Geert Uytterhoeven geert at linux-m68k.org
Tue May 17 10:47:56 CEST 2005

On Tue, 17 May 2005, Geert Uytterhoeven wrote:

> Ik vrees van niet :-(
>
> Al deze technische beperkingen maken het natuurlijk wel onmogelijk om de
> _rechten_ van de gebruiker (`fair use') en van de samenleving (vervaldatum van
> copyright) te blijven uitvoeren.
>
> En om dit te vermijden probeert de content industrie te migreren van een
> verkoop- naar een verhuur-systeem...

Soms vrees ik dat we alleen maar kunnen hopen dat uiteindelijk de
basisprincipes van de economie (prijs vs. schaarste) zich tegen deze zoveelste
creatie van kunstmatige schaarste zullen keren, net zoals dat in het verleden
altijd is gebeurd...

Gr{oetje,eeting}s,

						Geert

--
Geert Uytterhoeven -- There's lots of Linux beyond ia32 -- geert at linux-m68k.org

In personal conversations with technical people, I call myself a hacker. But
when I'm talking to journalists I just say "programmer" or something like that.
							    -- Linus Torvalds