[Openstandaarden] fgov testresultaten: hoe erg het gesteld is met conformiteit fgov sites

Ward Vandewege ward at pong.be
Sat Nov 5 16:18:15 CET 2005

On Sat, Nov 05, 2005 at 09:56:10AM +0100, FreeAld0 wrote:
> Dit toont aan hoe groot het probleem wel is, met fouten uit het
> verleden, de fouten van pecephobie/peeceefobie 1 week geleden, en de fouten
> die -logisch ook- morgen zullen gebeuren als niets gebeurd:
>
>   http://www.entrouvert.be/~fred/accessibilite-fgov.be/

Zeer interessante lijst, maar ze is wel wat out-of-date denk ik. Het
staatsblad zit bv niet (meer?) op moniteur.fgov.be, maar wel op

  http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/welcome.pl

Niet dat de html in die site valideert hoor ;)

Het zou eigenlijk wel leuk zijn om een lijst aan te leggen van sites, die
elke x uur door een script automatisch gevalideerd worden op hun volgen van
standaarden (via calls naar de w3c validators, waarom niet).

Zou dat niet eens iets voor openstandaarden zijn? Misschien ook best de
www.openstandaarden.be site in die lijst steken, want die valideert momenteel
ook niet...

  http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A//www.openstandaarden.be/

De meta-validator zou dan e-mails kunnen sturen naar de betreffende
webmasters, als die dat willen, en zo de qualiteit van sites permanent in de
gaten houden...

mvg,
Ward.

--
Pong.be         -(   "If you think penguins are fat and waddle, you have   )-
Virtual hosting -( never been attacked by one running at you in excess of  )-