[Openstandaarden] fgov testresultaten: hoe erg het gesteld is metconformiteit fgov sites

Mattias Campe Mattias.Campe at telenet.be
Tue Nov 8 19:14:40 CET 2005

Peter Strickx schreef:

> [...]
>
> Alles wat multi-platform is kan volgens mij (Firefox /
> Firefox/flash/Java etc...)

Persoonlijk zou ik het formuleren als "Alles wat multi-platform is EN
MEERWAARDE biedt t.o.v. wat een browser standaard aanbiedt kan volgens
mij". M.a.w. waar Flash/Java/... niet strikt nodig is, wordt het ook
niet gebruikt en wordt gebruik gemaakt van html/css. Zo is een
(informatieve) website in Flash multi-platform, maar biedt geen echte
meerwaarde t.o.v. html-site. Als je nu eenmaal een website aanbiedt met
spelletjes, zal het gebruik van Flash wellicht een grote meerwaarde
betekenen. Om bepaalde zaken te illustreren kan Java handig zijn (bv.
Java applets voor wiskunde).

Mvg
Mattias