[Openstandaarden] fgov testresultaten: hoe erg het gesteld is metconformiteit fgov sites

Mattias Campe Mattias.Campe at telenet.be
Thu Nov 10 14:39:08 CET 2005

yves geunes schreef:

>FreeAld0 wrote:

[...]

>Nota: vroeger was de teletekst-site van de VRT redelijk toegankelijk, ze

>Ik snap de relatie tussen bandbreedte en PHP niet.
>In een PHP gestuurde pagina zit bijna enkel wat op je scherm staat,
>terwijl je bij JS gestuurde pagina's naast de meegeleverde code ook de
>mogelijkheid hebt om vanalles mee te sturen wat eventueel pas later
>gebruikt zal worden (preloaded beelden, menu's, audio ...)
>Niet per definitie maar bijna al mijn JS pagina's zijn groter dan mijn
>pure PHP pagina's.

Ik begreep het eerst ook niet, maar ik denk dat het als volgt bedoeld
wordt. Stel nu dat in een formulier een getal moet uitgerekend worden,
zonder een client-script moet die pagina eerst terug naar de server
gestuurd worden, uitgerekend worden met bv. php om het vervolgens terug
te sturen... dus een extra verbruik van bandbreedte. Met javascript kan
je dat gewoon client-side berekenen, op dezelfde pagina.

Ook ik vind een vergelijking tussen php en javascript nogal moeilijk:
soms is het beter php, soms javascript.

Mvg
Mattias Campe