[Openstandaarden] Accessibility vs Open Source/Document

FreeAld0 freeald0 at belcenter.com
Fri Nov 18 17:51:56 CET 2005

On Wed, Nov 16, 2005 at 02:36:30PM -0800, Johan Vervloet wrote:

> Zoals in de /.-discussie opgemerkt wordt, is de toegankelijkheid
> afhankelijk van de gebruikte applicaties, maar onafhankelijk van het
> gebruikte formaat (in dit geval OpenDocument).

Het formaat veroorzakt wel een uitwisselingsprobleem. Dat beïnvloed dan
blijkbaar hun keuze.

> Ik moet toegeven dat ik niet `RFTA', maar als Linux niet toegankelijk
> genoeg is, kan je altijd OpenDocument-bestanden genereren onder Windows.
>  In hoeverre MS-Office toegankelijker is dan OpenOffice.org, daarvan
> ben ik niet op de hoogte.

Simpel: Jaws For Window$, het scree nreader prog, kan niet omgaan met
niet-MS soft zoals iemand hier zelf aanhaalde, dat is ook zo, dus ookal
zou je als blidne OOo onder W$ willen (of moeten) gebruiken, forget it!

>  Maar er is theoretisch gezien niets dat
> import/export-filters ODT<->MS Office uitsluit.

Er zou nog minder moeite nodig zijn als MS gewoon ODT WEL had
geaccepteerd in zijn vollgende Office suite.

Ald0