[Openstandaarden] Toegankelijkheid sites VRT

Tijl Vercaemer tijl.vercaemer at gmail.com
Tue Nov 22 13:34:18 CET 2005

Op 22-11-05 heeft yves geunes<geunes at evonet.be> het volgende geschreven:

Zowel het on-demand aanbod als de streams zijn beschikbaar in
mp3-formaat. Je moet alleen de juiste url weten te vinden. Het systeem
zit eigenlijk vrij prober in elkaar aan de hand van een aantal
XML-bestanden. Zelf een applicatie schrijven die hier wat in zoekt, is
niet zo moeilijk.

Maar het is uiteraard in de eerste plaats de taak van de VRT om ervoor
te zorgen dat hun aanbod toegangkelijk is voor iedereen. Ik weet niet
waarom ze hun eigen speler opdringen. Misschien om te vermijden dat
hun programma's massal gedownload worden? Nu betalen ze misschien
minder aan sabam omdat hun speler downloaden niet toelaat. Misschien
is het ook de bedoeling iets "gebruiksvriendelijk" te maken.

De situatie is al veel verbeterd. Vroeger kreeg je gewoon de boodschap
dat je besturingssysteem niet ondersteund werd, zonder link naar de
mp3-bestanden. Nu geven ze die link wel. Volgens mij zijn ze bij de
VRT weldegelijk van goede wil. Waarschijnlijk besseffen ze nu gewoon
niet dat de problemen nog niet voor iedereen opgelost zijn.

Tijl