[Openstandaarden] Word verplicht aan UGent-FirW

Peter Dedecker Peter.Dedecker at VTK.UGent.be
Tue Oct 4 12:01:47 CEST 2005

Yips,

Sinds dit jaar zijn we blijkbaar verplicht onze gegevens wat betreft
keuzevakken in te dienen in twee versies: op papier en elektronisch in
Word-formaat.  Dat dat laatste me enerveert, kon je wel al raden.  Het
probleem is dat de argumenten wat betreft het gebrek (allé, gebrek ;-))
aan licentie voor dat ding en/of versie-incompatibiliteit weggenomen is
door hun Athena, een citrix farm.

Welke argumenten zijn nog in te brengen tegen deze praktijken?  Dat ze
intern beter zouden werken met open standaarden is duidelijk, maar ik
vrees dat dit geen argument is voor ons, da's hun keuze die voor ons
geen gevolgen zou mogen hebben.  En vooral: welke alternatieven zijn er?
  Volgens mij zou een simpel html-formuliertje moeten volstaan, evt
beschermd achter het e-learningportaal zodat je moet inloggen en niet
voor een ander kan invullen ed.

De links:
http://www.firw.ugent.be/studeren/keuzevak/
http://www.firw.ugent.be/studeren/default2.jsp?param=keuzevakken

Bedankt

--
Peter Dedecker                      Peter.Dedecker at VTK.UGent.be
Studentenvertegenwoordiger          Isabellakaai 124 - 9000 Gent