[Openstandaarden] Re: peeceefobie.be - toegankelijke zijversie

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.be
Sun Oct 30 13:14:25 CET 2005

On Sun, 30 Oct 2005, Peter Strickx wrote:

Dank je wel Peter, voor je, zoals steeds, evenwichtige reactie!

[...]
> Verder is deze actie in samenwerking met de sector (Agoria) en een aantal
> sponsors. Er is ook een afspraak dat de sponsors
> materiaal uit de actie kunnen gebruiken op hun site.

Ik denk dat het toch aangewezen is dat iedereen die van deze afspraak
gebruik maakt duidelijk maakt wat de oorsprong van het materiaal is.
Nu krijg ik de indruk dat de inhoud van jullie campagne zo van de Microsoft
pagina's overgeschreven is, want die dragen productiedata uit het jaar
2004...

Het zou voor overheidssites ook moeten verplicht worden dat zij een
"Verantwoordelijk uitgever" informatie bevatten, zoals dat met "normale"
publicaties ook gebeurt. Nu is er op peeceefobie.be geen spoor te vinden
van een contactpersoon/verantwoordelijke.

Het lijstje met "Dealers" vind ik toch wat te ver gaan: er wordt met geen
woord gerept over de criteria waaraan dealers moeten voldoen om op deze
lijst te mogen/kunnen voorkomen.

> Het is voor website-bouwers niet altijd duidelijk welke tools men kan
> gebruiken om een aantrekkelijke site op te zetten
> die de openstandaarden volgt

Klopt, want zowat elk commercieel tool wil hier liefst in alle talen over
zwijgen. Dit wordt dus de volgende promotie-actie die we van de tandem
Fedict/Vanvelthoven mogen verwachten? :-) (Ik vermoed dat men jullie op
deze lijst wel verder wil helpen.)

Herman

--
   K.U.Leuven, Mechanical Eng.,  Mechatronics & Robotics Research Group
     <http://people.mech.kuleuven.be/~bruyninc> Tel: +32 16 322480

Disclaimer: http://www.kuleuven.be/cwis/email_disclaimer.htm