[Openstandaarden] Peeceefobie en meer ...

Karim Dahdah karim at doran.be
Mon Oct 31 16:54:16 CET 2005

cobaco (aka Bart Cornelis) wrote:

>Je hoeft om bovenstaande te bereiken ook helemaal geen 3 versies van de site
>te maken, een standaard html site, met 3 licht verschillende stylesheets
>(CSS) is meer dan voldoende.

Ik heb helemaal geen 3 versies gemaakt, dat was enkel de opdracht... Eén
css leek me voldoende; in de body-class staat de font-size op 75%, en
met behulp van javascript kan de grootte van de tekst aangepast worden
door enkel die class aan te passen.
- Lap, nu valt mijn eurocent; ik had helemaal geen rekening gehouden met
browsers (van welk type ook) waar javascript niet geactiveerd is -...

Klopt het dat bepaalde screenreaders zelf die zwarte achtergrond en gele
letters genereren? Of moet je dit via een css creëren?
Eigenlijk vraag ik me zelfs af waarom het geel op zwart hoeft te zijn;
wat is de achterliggende reden? En bestaan er nog zulke variaties voor
bv. kleurenblinden of een andere doelgroep?

Karim