[Openstandaarden] Overheid kiest radicaal voor Open Document-formaat (ZDnet)

Christophe Strobbe christophe.strobbe at esat.kuleuven.be
Mon Jun 26 10:58:10 CEST 2006

At 21:05 23/06/2006, Jan Claeys wrote:
>Op vr, 23-06-2006 te 16:08 +0200, schreef Christophe Strobbe:
>[(...) Discussie over Accessibility API van OpenOffice.org.]
>
>Ik denk dat het onder Windows ook wel mogelijk is om die Java lib naar
>native code te compileren?

De Java Access Bridge is bij mijn weten niet als broncode beschikbaar;
zie http://java.sun.com/products/accessbridge/.
En dan wil ik nog zien of de licentie dat überhaupt toelaat.

>En dat MS Office gebruikers het gemakkelijker hebben is niet omdat de
>accessibility API van MS zo fantastisch is, maar vanwege de "hacks" die
>de fabrikanten speciaal voor MS Office in hun programma (moeten) steken
>om het bruikbaar te maken.

1. Voor een gebruiker telt het resultaat. Het kan de meeste gebruikers niet
schelen wat voor acrobatieën de fabrikanten daarvoor moeten uitvoeren.
2. Mijn punt was eigenlijk dat de Java Access Bridge apart gedownload moet
worden, d.w.z. het zit noch bij de JVM, noch bij Windows. Gebruikers die
de omgang met informatica zo al moeilijk vinden, b.v. omwille van een
handicap, zijn daarmee niet gediend.

Groeten,

Christophe

--
Christophe Strobbe
K.U.Leuven - Departement of Electrical Engineering - Research Group on

Disclaimer: http://www.kuleuven.be/cwis/email_disclaimer.htm