[Openstandaarden] VRT - Radio1.be: onmogelijk om het nieuws van x uur te beluisteren

Frederik Himpe fhimpe at telenet.be
Sun Nov 12 23:04:34 CET 2006

On Sunday 12 November 2006 22:15, FreeAld0 wrote:

>  Het zevenuur nieuws
>  http://internetradio.vrt.be/player_detection.html?qsbrand=11&qsODI=ni07
>
> Maar ze krijgt een foutmelding, eerst de melding dat het wel onder Mac
> of Window$ werkt;
> als ze dan verder probeerd ...
> dit schrijft de Javascript Console als je radio1 nieuws 7u open doet
>  Error: dialog has no properties

Zie het archief van deze lijst voor eerdere berichten hierover. Het is nu zo
dat de live streams en het on-demand-aanbod via hun nieuwe radiospeler wordt
doorgelinkt. Die vereist Flash en een Windows Media Player-, RealPlayer- of
Quicktime-compatibele plugin.

Met Firefox onder Windows werkt dat wel met WMP, maar onder Linux krijg ik
inderdaad ook javascriptfouten en krijg je de standaardstream te horen (Radio
1 livestream) ipv de gekozen stream. Ze gebruiken blijkbaar javascript om aan
de WMP-plugin het adres van het gekozen fragment door te sturen, maar
wellicht omdat onder Linux een andere plugin (vb. mplayerplug-in) wordt
gebruikt, geeft dat javascriptfouten. Ik *vermoed* dat het misschien werkt
als je realplayer of helixplayer installeert onder linux en in het menu kiest
voor realplayer (voor mij persoonlijk ook geen optie, want helix ondersteunt
blijkbaar geen x86_64 arch...).

Ik denk dat ik ook maar eens een mailtje stuur naar internetradio @ vrt.be ...

--
Frederik Himpe