[Openstandaarden] VRT - Radio1.be: onmogelijk om het nieuws van x uur te beluisteren

FreeAld0 freeald0 at belcenter.com
Thu Nov 16 13:21:50 CET 2006

On Sun, Nov 12, 2006 at 11:04:34PM +0100, Frederik Himpe wrote:

> Zie het archief van deze lijst voor eerdere berichten hierover. Het is nu zo
> dat de live streams en het on-demand-aanbod via hun nieuwe radiospeler wordt
> doorgelinkt.
Een player die uiteraard niet voor Linux os is gemaakt?!

>Die vereist Flash
Flach 9 beta is zopas geïnstalleerd geweest onder haar Mozilla plugins/
map.

>en een Windows Media Player-, RealPlayer- of
> Quicktime-compatibele plugin.
Idem, mplayerplug-in vanop SF.net zit er al 2 jaar op, idem realplayer
en mplayer MET w32codecs (allemaal Debian packages die tot op heden hun
werk doen)

> Met Firefox onder Windows werkt dat wel met WMP, maar onder Linux krijg ik
> inderdaad ook javascriptfouten en krijg je de standaardstream te horen (Radio
> 1 livestream) ipv de gekozen stream.

Juist. We bevestigen dat!

>Ze gebruiken blijkbaar javascript om aan
> de WMP-plugin het adres van het gekozen fragment door te sturen, maar
> wellicht omdat onder Linux een andere plugin (vb. mplayerplug-in) wordt
> gebruikt, geeft dat javascriptfouten. Ik *vermoed* dat het misschien werkt
> als je realplayer of helixplayer installeert onder linux en in het menu kiest
> voor realplayer (voor mij persoonlijk ook geen optie, want helix ondersteunt
> blijkbaar geen x86_64 arch...).

nphelix.so staat er ook onder /usr/lib/mozilla/plugins/
maar als er gespecifiëerd moet worden dat ze helix moet gebruiken,
waarvoor dient dan nog de mplayerplug-in voor?

Het zou toch leuk zijn van VRT als ze ophouden met hun apartheid te
orchestreren, en iedereen dezelfde luisterrechten te geven, vind ik
toch!

> Ik denk dat ik ook maar eens een mailtje stuur naar internetradio @ vrt.be ...

Doe dat maar, want 't is niet aanvaardbaar, en je merkt dat dit
onderwerp jaar na jaar herhaald wordt, alsof de oplossingen van toen
opnieuw in hun herinneringen dienen te worden gebracht.

Wanneer gaan ze eindelijk begrijpen waar het om gaat?!

Alvast bedankt voor je interventie.

FreeAld0