[Openstandaarden] KBC-online: beperkte ondersteuning browsers en besturingssystemen.

Peter Vandenabeele peter at vandenabeele.com
Wed Jan 9 22:13:34 CET 2008

On Jan 9, 2008 4:50 PM, Jeff Verheyen <jeff.verheyen at ampersant.be> wrote:
> Bij een probleem in de eerste maanden had ik van de helpdesk wel het erg
> bot antwoord gehad dat mozilla 'niet meer ondersteund wordt'. Ik heb
> toen vermeld dat de werking onder linux/mozilla net één van de redenen
> was dat ik met hen in zee ben gegaan. Een kwartier later hing men
> kantoorhouder aan de lijn om me te kalmeren. De 'niet meer' moest
> eigenlijk 'wij kunnen daar geen configuratie ondersteuning op bieden'
> zijn en er werd me verzekerd dat de werking onder mozilla zou blijven.

Als iemand "zegt" dat het verzekerd is dat de werking onder Mozilla
zal blijven, dan kan hij dat ook op papier zetten. Ofwel meent hij het,
en dan is dat geen enkel probleem "to put his money (and signature)
where his mouth is". ofwel meent hij het niet en dan was die "verzekering"
een leugentje om bestwil (in de zin  dat die kantoorhouder of die
persoon aan de helpdesk moeilijk in naam van KBC met grote letter
kan beloven en bevestigen dat Mozilla voor lange tijd ondersteund
zal worden) ...

Dus toch beter eisen dat de werking met Mozilla Firefox (of eigenlijk
nog beter: een browser die W3C versie HTML 4.01 ondersteunt) zal
ondersteund blijven tot bijv. 2012. En HTML versie 5 tot 2015 of zo ...

Dat verhindert dat de KBC servers omwille van een specifiek product
niet-standaard extensies op html beginnen te gebruiken die dan niet
door een standards compliant browser ondersteund wordt.

Peter