[Openstandaarden] KBC-online: beperkte ondersteuning browsers en besturingssystemen.

Jeff Verheyen jeff.verheyen at ampersant.be
Wed Jan 9 16:50:38 CET 2008

On Wed, 2008-01-09 at 16:24 +0100, Mattias Campe wrote:
> Met "deze gang van zaken" bedoel ik dat bv. Firefox of Linux niet
> officieel ondersteund zijn. Concreet houdt dat in dat als je belt met
> problemen naar de klantenservice zij niet zullen proberen om je te
> helpen het probleem op te lossen in Firefox of in Linux, maar dat zij
> zullen zeggen: "Installeer de laatste Internet Explorer en bel ons
> nogmaals terug mochten de problemen zich nog steeds voordoen", zoals
> geïllustreerd bij mijn kennis.
>
> In het kader van deze mailinglijst kan deze "gang van zaken" IMHO niet
> getolereerd worden...

Bwoa,

Ik gebruik al bijna 6 jaar KBC Online. In den beginne wel wat moeite
gehad om het aan de praat te krijgen maar sindsdien geen problemen meer
gehad.

Bij een probleem in de eerste maanden had ik van de helpdesk wel het erg
bot antwoord gehad dat mozilla 'niet meer ondersteund wordt'. Ik heb
toen vermeld dat de werking onder linux/mozilla net één van de redenen
was dat ik met hen in zee ben gegaan. Een kwartier later hing men
kantoorhouder aan de lijn om me te kalmeren. De 'niet meer' moest
eigenlijk 'wij kunnen daar geen configuratie ondersteuning op bieden'
zijn en er werd me verzekerd dat de werking onder mozilla zou blijven.

Ik vermoed dat de meeste calls naar de helpdesk inderdaad voor IE zijn
en dat de paar calls voor de (meestal intelligentere) mozilla/firefox
gebruikers de kost van een extra helpdesker met specifieke kennis niet
verantwoord :-D

Jeff