[Openstandaarden] [Ubuntu-be] Brugse Gerecht ontevreden over Ubuntu -> back to Vista

Dries Verachtert dries at ulyssis.org
Tue Jun 24 16:12:20 CEST 2008

On Tuesday 24 June 2008 01:28:43 pm Geert Hendrickx wrote:

> Heeft hij ooit cursus/begeleiging gekregen over hoe zijn printer te
> gebruiken onder Windows?  Daar heeft hij ook zelf mee geexperimenteerd
> veronderstel ik?

Een printer wordt meestal geleverd met een handleiding die uitlegt hoe je het
ding aan de praat krijgt in windows.

Bekijk het van hun positie: iemand hogerop heeft beslist dat ze niet alleen
moeten overschakelen naar een andere office toepassing, maar naar een
volledig nieuw besturingssysteem waarvan de meeste nog nooit gehoord hadden.
Ze kregen vrijwel geen uitleg en er was vrijwel geen begeleiding bij de
conversie. Had men gezorgd voor een fatsoenlijke cursus+helpdesk, dan had dit
compleet anders afgelopen. Een conversie in stappen, bv eerst naar openoffice
onder windows, had ook geholpen. Ik blijf erbij: men kan niet verwachten dat
de gemiddelde gebruiker zonder begeleiding leert omgaan met linux+openoffice.

Over conversieproblemen heeft hij me eigenlijk niets verteld... openoffice kan
omgaan met hun wordperfect bestanden enzo.

Dries