[Openstandaarden] [Ubuntu-be] Brugse Gerecht ontevreden over Ubuntu -> back to Vista

Jeff Verheyen jeff.verheyen at ampersant.be
Tue Jun 24 16:56:44 CEST 2008

On Tue, 2008-06-24 at 16:12 +0200, Dries Verachtert wrote:
> Ik blijf erbij: men kan niet verwachten dat
> de gemiddelde gebruiker zonder begeleiding leert omgaan met linux+openoffice.

Bwoa...

Een klant van me zijn secretaresse laat tijdens haar sollicitatie
gesprek weten dat ze het niet zag zitten om met iets anders te werken
dan MS Office. Ze was dat nu eenmaal gewoon. Op de vraag of ze dan wist
hoe ze een mail merge moest doen kwam een negatief antwoord...

Men klant heeft zijn secretaresse bij de aanvang van haar job gezegd dat
ze daar met de 'server versie van office' werken. Ondanks dat er bij
elke start van 'de office' een Open Office flash getoond werd sprak ze
tegen ons steeds over 'de server versie van office', waar blijkbaar een
paar dingen op een andere plaats stonden dan de 'workstation office' die
ze gewoon was. We hebben gewoon het spelleke meegespeeld en haar
uitgelegd hoe een mail merge in de 'server versie van office' werkt.

We vermoeden hier dat ze eigenlijk dat ze na bijna 2 jaar nog steeds
niet door heeft dat ze op Ubuntu werkt met Open Office, Firefox, ... ipv
MS Office, Internet Explorer, ...

Misschien hadden ze daar in Brugge beter gewoon de boel vervangen en
gezegd dat ze vanaf nu op 'Vista Ubuntu' werken. Dan hadden ze misschien
waarschijnlijk ook niet door dat er iets veranderd was...

Ohja, om binnen de grenzen van de mailinglist te blijven: we hebben daar
op vlak van teksten en rekenbladen geen klachten gehoord ivm de
uitwisselbaarheid van documenten. Nochtans is de 'standaard' daar ook
odt...

Jeff

--
Ampersant bvba - Jeff Verheyen
 Dr. Jacobsstraat 1 - 2570 DUFFEL - Belgium
 Email: jeff.verheyen at ampersant.be
 Website: http://www.ampersant.be/