[openstandaarden] formaten

JanC openstandaarden at janc.cjb.net
Wed Apr 3 23:05:27 CEST 2002

At 2002-04-03 22:49, you wrote:

>Is hiet niet enkel voor commerciele licenties? Anders zou dit willen
>zeggen dat bladeenc en gogo niet legaal zijn. Lame is een uitzondering
>als ik me niet vergis, omdat die geen mp3 formaat aflevert, maar wel een
>formaat dat compatible is (a fine line). Allez, zo meen ik me toch te
>herinneren.
>Lame is Not A Mp3 Encoder of zo...

Waarom dacht je dat die officieel enkel als source-code te krijgen zijn?
Een algoritme kan je in de meeste landen nog niet patenteren, een
toepassing ervan voor een bepaald doel wel.

De MP3-patenten gelden niet in alle landen, en in "vrije landen" worden
daar dan executables van gemaakt.
Vaak in Rusland en het voormalige Oostblok en zo, nog nooit op gelet?  ;-)

--
JanC