[openstandaarden] parallel tussen Esperanto en open standaarden

Jan Veldeman Jan.Veldeman at student.kuleuven.ac.be
Thu Apr 4 23:45:58 CEST 2002

On Thu, 4 Apr 2002, Giskart wrote:

> Er zijn volgens mij overeenkomsten tussen Esperanto en openstandaarden.
>  en dat wil graag in  het volgende epistel toelichten.

[heel interessant epistel]

Volgens mij vergelijk je hier toch de verkeerde zaken.
Talen zijn namelijk open standaarden (op misschien enkele uitzonderingen
na). Het feit dat er tolken bestaan is juist het bewijs hiervan.
Je kan een taal leren, er bestaan specificaties over,...

Op dit moment bestaat er geen tegenhanger van microsoft op het gebied
van talen, want bv. het engels kan iedereen leren.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen Esperanto. Maar 't is niet
de enige open standaard in de wereld van de talen.

Groeten,
Jan

--
BOFH excuse #265: