[openstandaarden] Lijst met formaten online

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Tue Apr 9 11:05:42 CEST 2002

On Tue, 9 Apr 2002, Wouter Verhelst wrote:

[... spreadsheets...]

> Spreadsheets zijn niet gemaakt om onderhoudbaar te zijn. Je kunt niet
> voor alles een applicatie schrijven. Spreadsheets zijn eerder voor de
> "snelle oplossingen voor tijdelijke problemen".

En zoals je al zei: zowat iedereen denkt die te moeten gebruiken voor
duurzame oplossingen voor permanente problemen :-(

[...]
> Dat vind ik een afstotelijk idee. Niet alleen is SQL te traag voor een
> spreadsheet, je definieert ook absoluut niet hoe je dan je dingen gaat
> opslaan in SQL. Wat ga je doen met formules? opmaak? Wat met gedeelten
> van een spreadsheet die als invoerformulier opgemaakt zijn, waardoor
> kolommen in bepaalde rijen tekst bevatten, en in andere rijen
> getallen?

Dat zijn problemen voor de front-end! Ik beweer nergens dat je voor
elke bewerking naar je back-end moet :-)

> Het is niet de taak van deze vereniging om te bepalen wat mensen
> moeten gebruiken.
Voila, laat ons deze thread dus stoppen :-)

Akkoord!

Herman

--
K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://www.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc>  +32 16 322480