[openstandaarden] Verslag vergadering 12 augustus 2002

Rik Boven rik at boven.net
Tue Aug 13 22:47:33 CEST 2002

> Sorry, maar dit begrijp ik niet.  We moeten zelf geen wet schrijven, dat
> is al gebeurd.  Het voorstel werd ingediend door 5 van de 6
> regeringspartijen, en zal zo goed als zeker worden goedgekeurd als wij de
> politici correct informeren.  Dat een overheid in zijn communicatie met de
> burger enkel open standaarden gebruikt is niet meer dan normaal, en dit is
> een unieke kans om dit eindelijk in een wettekst vast te leggen.  WIJ
> moeten da politici informeren, want zij zijn geen informatici en hun
> secretaressen kunnen ook enkel met MS Word werken.  Als wij hen niet
> [...]

Hoi Tijl

Je hebt gelijk, wij moeten geen wetsvoorstel maken, dan bestaat
inderdaad als. De vraag die we probeerden te beantwoorden was wat
_momenteel_ onze rol m.b.t. dat voorstel is. Moet OSB dat voorstel
promoten, activiteiten organiseren,...?

Iedereen was het eens dat het de taak van OSB is om dat voorstel te
promoten, maar dat we momenteel daar nog niet klaar voor zijn. Het
wetsvoorstel gaart niet lopen dus kunnen we binnen 6 a 12 maanden
herevalueren. Momenteel zijn we niet klaar, net als voor de contacten
met AEL.

Dat neemt niet weg dat we de leden/sympatisanten aanraden om, in
persoonlijke naam (!!), wat te polsen :)

Rik

--

 ( Rik Boven ) && ( rik at boven.net ) && ( rik.boven.net )
 (                          42                         )