[openstandaarden] de VZW binnen 3 tot 5 jaar

Herman Bruyninckx Herman.Bruyninckx at mech.kuleuven.ac.be
Mon Dec 2 20:52:10 CET 2002

On Mon, 2 Dec 2002, Kristoff Bonne wrote:

> Een beetje harde argumentatie; maar m.i. compleet juist.
[...]
> Er zijn nu blijkbaar reeds een aantal opmerkingen dat men _meer_ moet doen
> dan gewoon een babbelclubje te zijn.
>
> Dus; wat we (m.i.) er nu nodig is; is
> - vaststellen waar je naar toe wil; hoever wil je gaan?
>
> - Wat zijn de middelen noodzakelijk om dit te bereiken? Hebben we geld
> nodig? Hoe verkrijgt men die? Sponsering? Overheids-steun? Leden-geld?

Ik herhaal mijn informatie van een maand of zo geleden: de DWTC/SSTC
heeft geld ter beschikking voor initiatieven die de ICT van
overheidsdiensten (in de erg ruime zin) kunnen verbeteren. Voorbereiden
van en informeren over open standaarden zou binnen de scope van de "call
for proposals" liggen.  Deadline 19 december.

Os.be zal enkel lukken indien 1 of 2 mensen zich daar de volgende
maand(en) heel ernstig achterzetten en een leefbare professionele
organisatie oprichten.

Indien dit niet lukt (en dat neem ik niemand kwalijk) dan kunnen we niet
meer zijn dan een luis in de pels en de pleger van een occasionel
documentje over de standaarden-materie. Ook goed, maar niet zo
doeltreffend.

Herman
--
  K.U.Leuven, Mechanical Engineering, Robotics Research Group
<http://people.mech.kuleuven.ac.be/~bruyninc> Tel: +32 16 322480