[openstandaarden] DRM

Onno Timmerman onno.timmerman at s-p-a.be
Wed Dec 4 18:56:03 CET 2002

Ik kom juist van een DRM debat van bij Agoria.
Ze lieten een DRM systeem zien hoe een pdf document onder DRM kan vallen.

Mijn vraag, is een pdf bestand met DRM aan gekoppeld nog een open
formaat "bestand"?
Ik denk ook dat het gevolg van DRM een beperking aan programma's zal
zijn. Bijvoorbeeld op GNU/Linux zal net zoals Abdobe DRM moeten
ondersteunen om een bestand te mogen inzien. En aangezien het wettelijk
verboden wordt om zulke DRM toestanden te omzeilen kommen we in de
problemen betreft open standaarden. Of wat is jullie visie.

Onno Timmerman