[openstandaarden] Stilte ?

Rik Boven rboven at boven.net
Thu Jul 11 11:39:08 CEST 2002

> We kunnen enkel actief beginnen werken als we werkelijk bestaan. Welk
> bedrijf/organisatie zal ons serieus nemen als we als een "groepke" werken ipv
> als een vzw? Die ene 3 letters die je dan bij je e-mail/brief smijt zijn zeer
> belangrijk en hebben een grote invloed.

Hiermee ga ik niet akkoord. Ten eerste zal elk bedrijf je ernstig nemen.
De vzw-vorm heeft daar niets mee te maken. Ten tweede kunnen we
inhoudelijk discusieren over hoe we bedrijven gaan contacteren. Als je dus
met 1 niet akkoord bent, dan kunnen we dat nog steeds voorbereiden, niet?

Neem de vraag van enkele weken geleden: "zijn open standaarden voor ons
voldoende, of willen we ook open toegang tot de informatie?". Het antwoord
op deze vraag hangt toch niet af van het al dan niet vzw zijn? Waarom
kunnen ze hierop pas een antwoord formuleren van zodra de vzw officieel
is?

Ik heb al in meerdere verinigingen gewerkt die geen vzw waren (feitelijke
verenigingen is ook een wettelijke vorm!), en nooit hadden wij problemen
om ernstig over te komen. Je kan zelfs verder gaan, zelfs vakbonden zijn
feitelijke verenigingen!

Het grote voordeel van een vzw is:
 - bescherming van de leden;
 - bescherming van de goederen;

Geloofwaardigheid is in mijn ogen geen reden. Om de 2 bovenstaande redenen
ben ik voorstander van een vzw, maar dan ook alleen voor de 2 bovenstaande
redenen.

Nogmaal, staar u niet blind op die VZW! Buiten veel papierwerk verandert
er niets. De inhoudelijke vragen zijn en blijven identiek! Dus waarom
beginnen we daaraan niet?

Groeten

Rik

--

 ( Rik Boven ) && ( rik at boven.net ) && ( rik.boven.net )
 (                          42                         )