[openstandaarden] Functies ?

Mattias Campe mattias.campe at rug.ac.be
Fri Jul 12 09:41:33 CEST 2002

Sven Vermeulen wrote:
[...]
> Je denkt toch niet dat we als complete beginnersvereniging direct in het
> hart van de belgische staatsveiligheid kunnen binnendringen en daar
> eisen dat al hun informatie wordt opgeslagen in XML-formaten ipv hun
> eigen formaat? Je moet beginnen met zaken die je zeker kan aanpakken en
> die toch publiek zijn zodat je als "actieve" vereniging gezien wordt.
> Uiteraard moet je de zwaardere zaken niet uit het ook verliezen, maar
> die komen vanzelf...

Hmm, waar ik eerst Rik steunde om naar de overheid te gaan, denk ik van
nu eerder Sven te steunen (no offence Rik). Misschien dat het toch beter
is om met de websites te beginnen, want van webmasters kun je enorm veel
bijleren. Zo had ik er nog nooit aan gedacht dat mensen als pro-argument
voor Flash "het geheimhouden van het design" zouden gebruiken. Wat
betekent dat als je subiet naar de overheid zou stappen en ze komen af
met "jamaar, wat als bedrijven hun design willen geheimhouden?", dan sta
je daar ofwel met je mond vol tanden ofwel zeg je zaken die nooit echt
besproken zijn vanuit openstandaarden.be zelf, waardoor je je eigen
vereniging zou kunnen tegenspreken.

Dus misschien dat we toch beter eerst met websites beginnen, dan kun je
tevens aan de overheid zeggen van "daar en daar en dat bedrijf heeft het
belang ingezien van open standaarden en...", de many-to-one tactiek dus.

Just my 2 cents,
Mattias Campe